“EEN HUISSTIJL IS ZOVEEL MEER DAN ENKEL EEN LOGO”

Het is een grafisch ontwerp met een strategie met specifieke vereisten aan de basis. De persoonlijke aanpak van de grafisch vormgever en een duidelijke communicatie van de klant, leiden tot herkenbaarheid en succes van je business of product. Barbara heeft jouw grafische projecten de juiste uitstraling met een eigenheid die opgemerkt wordt tussen de massa. BFactor heeft de skills, een gezonde dosis inspiratie en ervaring om jouw project van A tot Z te creëren en te realiseren. BFactor staat in voor de complete opvolging van jouw project zodanig jij je volledig kan focussen op je (Start-Up)business.

Project Wout's Gin

IDENTITY

STIJLVOLLE LOOK & FEEL

Samen met de ontwikkelaars van deze lekkere lokale Wout’s Gin is Barbara op zoek gegaan naar een unieke fles met een vormgeving die goed in de hand ligt en vervolgens aan de slag gegaan met het ontwerp van een letterlogo die klassevol het gewenst imago van het product weerspiegelt. Na het vinden van de geschikte glazen fles en de realisatie van het passend letterlogo, evolueerde de rest van het project vlotjes. De basis kreeg ondersteuning door het toevoegen van de merknaam in een geproportioneerd, stoer lettertype die hier zorgt voor een krachtige Look & Feel van de Gin.

Social Media & Promo

SOCIAL MEDIA POST

Social Media Promo

FOREX BORD & FLYERING

PROMO FOREX

POSTKAART ONTWERP

Postkaarten Wout's Gin

Facebook Banner

Wout's Gin Banner

Gravures

“GIN DRINKEN IN STIJL”

COMPLEET PRODUCT LOGO ONTWERP

Logo voor gravure glazen

LOGO VERSIE GRAVURE GLAZEN

Gravure op glas

Branding

GEEN STANDAARD LABELS MAAR PUUR MAATWERK

Vertrekende van de speciaal gevormde fles zijn alle labels puur op maat ontworpen in de herkenbare huisstijl met terugkerende accenten en contrasterende tekst. Ze zijn niet alleen mooi maar eveneens informatief op een creatieve manier en functioneel. De gegevens van de handelaar zijn hier steeds bij de hand alsook het unieke droogproces, de ingrediënten en een serveertip worden hier te kennen gegeven. Het doplabel zorgt niet alleen voor een extra verzegeling van de dop maar zet het letterlogo nogmaals optimaal in de kijker.

 

It’s all in the details!

Belettering

VAL OP MET EEN BELETTERDE TRAILER

BFactor zorgde voor de aanlevering van de compositie en onze vaste contacten pasten hun skills toe om de gewenste bestickering van de truck tot in detail perfect te realiseren.

De contrasterende kleurkeuze en de glans van de gold folie laat het merk schitteren. Het resultaat spreekt voor zich en gaat niemand onopgemerkt voorbij.

PACKAGING DESIGN ALS STRELING VOOR HET OOG

Barbara presenteerde haar kapvorm voorstel bij een befaamde regionale drukkerij die op hun beurt enkele technische aanpassingen doorvoerden. Na de goedkeuring van het (dummy) model, de materiaal keuze en plaatsing van het logo en tekst op het voorontwerp werd het drukproces gestart. Het in de massa gekleurde mat zwarte karton van de verpakkingsbox in contrast met de Lay-Out in gold folie preeg maakt het geheel af.

Uiteindelijk is Wout’s Gin een project geworden  waarbij niet alleen de smaakpapillen worden verwend maar ook de verpakking getuigd van een tastbare, hoogwaardige kwaliteit met luxueuze uitstraling die eveneens de zintuigen prikkelen.

Met Dank aan Wout & Isabelle voor hun vertrouwen en samenwerking.

Project: Bouwdroger-verhuur.be te Mere

Project Caje's Burger

IDENTITY

Grafisch Ontwerp Caje's Burger

GEEN CLICHE FOOD LOGO MAAR STRAK DESIGN

De wens van deze klanten was om een krachtig abstract logo te bekomen met een vintage/retro getint kantje, alles behalve een cliché afbeeldingslogo. Na enkele stijlvoorstellen zijn we tot deze combinaties gekomen. De vormgeving van de letter C uit dit font leent zich ertoe om een link te leggen naar de herkenbare vorm van de hamburger zonder gebruik te maken van toegevoegd beeldmateriaal. De slogan verwijst naar de verse handmade burgers en het cliënteel dat Caje’s Burger wil bereiken.

LETTERLOGO

Letterlogo CB

BRANDING

Print Ontwerp Caje's Burger

Packaging

Het werken in cirkelvorm, geeft als voordeel dat de Look & Feel van het merk in één blik kan worden waargenomen. Merknaam, logo, en slogan zijn netjes verwerkt in een compact en duidelijk geheel. De kraftzakjes en het opschrift BITE ME… passen perfect binnen de mix van een Amerikaanse, stoere, strakke, vintage stijl. In deze gepersonaliseerde zakjes geen ongezonde trash, maar pure smaakvolle burgers met een body waar je graag in bijt.

PERSONALISATIE ONTWERP KRAFT ZAKJES

Gepersonaliseerde Hamburgerzakjes

Belettering

Barbara verzorgde het voorontwerp voor de plaatsing van de belettering en ging samen met de klant langs bij een lokaal bedrijf om een definitieve kleurkeuze te maken. De witte carrosserie als basis van de Food Truck en de matte gold folie accenten gecombineerd met de zwarte Lay-Out, geven de trailer de juiste uitstraling mee.

Facebook Banner

FB banner CB

Amerikaans getinte Facebook banner met een knipoog naar de Food Truck.

FOLLOW CAJE\’S BURGER

Follow Us On

Karnemelkstraat 1
9551 Ressegem

BE 0741 343 779

barbara@bfactor.be
(+32) 0472 48 76 38